Friday, April 22, 2016

Изкуството не е направено, за да украсява апартаментите ~ Пабло ПИКАСО


Името на Пикасо се е превърнало в нарицателно за велик художник. Той живее и твори със съзнанието за своята значимост: "Когато бях малък, майка ми казваше: Ако станеш войник, ще стигнеш до генерал. Ако станеш свещеник, ще бъдеш папа. Аз исках да бъда художник и станах Пикасо." На 8-ми април се навършиха 43 години от неговата смърт. За разлика от повечето художници, които умират бедни и неизвестни, Пикасо забогатява и става популярен дълго преди смъртта си. Изключително продуктивен е, като творчеството му преминава през много различни периоди. Оставя след себе си над 20 000 картини. "Момчето с лулата" е една от най-популярните му творби и е продадена на търг в „Сотби” през 2004 година за 104 милиона долара. "Аз почивам, когато работя, и се изморявам, когато безделнича или приемам гости." 


No comments:

Post a Comment